Tervetuloa sivuillemme ja mukaan ammattiosasto toimintaan!

Ajankohtaista ammattiosastossa

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Ajankohtaista Tehyssä

Sote-liitot luovuttivat ministerille kannanoton – yli 200 000 suomalaista ei voi olla vaalikelvottomia aluehallitukseen (eilen)

Sote-liitot vaativat muiden kuin johtotehtävissä hyvinvointialueilla toimivien vaalikelpoisuuden palauttamista.

Vuoden röntgenhoitaja on Anna-Kaisa Hirvonen (eilen)

Suomen Röntgenhoitajat ry on valinnut naantalilaisen Anna-Kaisa Hirvosen Vuoden röntgenhoitajaksi. Hirvonen työskentelee Turun yliopistollisen keskussairaalan (TYKS) päivystysröntgenissä magneettikuvantamisen vastuuhoitajana.

Suomen suunta työmarkkinoilla muuttui – nyt STTK saa poikkeuksellisesti tsemppikirjeitä muista maista, ennen oli toisin päin (eilen)

Perinteisesti suomalaiset ovat lähettäneet tämäntyyppisiä solidaarisuuskirjeitä muille, sanoo kansainvälisten asioiden päällikkö Maria Häggman STTK:sta.

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestöiltä yhteinen kannanotto ministeri Anna-Kaisa Ikoselle – sotealan työntekijöiden vaalikelpoisuus palautettava (eilen)

Kelpoisuus asettua ehdolle aluehallitusten vaaliin on palautettava niille hyvinvointialueiden palveluksessa oleville terveyden- ja sosiaalihuollon ammattilaisille, jotka eivät työskentele johtotehtävissä. Näin edellyttävät sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan koulutettujen ammattijärjestö Tehy, Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer, Suomen Lääkäriliitto ja sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia yhteisessä kannanotossaan.

”Tiesin, että kirjoista opiskelu ei ollut minun juttuni” – Erilaisesta oppijasta tuli ensihoitaja (eilen)

Harrasteautolehteä toimittanut Jari Sjöman lähti yli nelikymppisenä opiskelemaan hoitoalaa. Vaikka keskeyttäminen kävi lukivaikeuden takia monta kertaa mielessä, hän ei antanut periksi.